Tub de escapament

CARWAYS l'assessora  sobre la funció del tub de fuita del seu cotxe, la qual no és en absolut menyspreable. Entre les funcions del tub de fuita figuren reduir el soroll, la velocitat de sortida dels gasos, la temperatura i l'emissió de contaminants, així com contribuir a la millora del rendiment global del motor.

El sistema està sotmès a dures proves: canvis freqüents i elevats de temperatura, corrosió interna per l'acidesa dels residus gasosos, corrosió externa per l'aigua i la sal... per això ha de ser objecte d'atenció particular.

Així mateix es recomana que comprovis regularment l'estat de les gomes, volanderes o molls que mantenen el tub de fuita. Apropa't a CARWAYS i deixa'ns aconsellar-te.

Quan canviar el tub de fuita?

Com a normal general, es diu que la vida mitjana d'un silenciador de cotxe se situa entorn dels 80.000 km, excepte quan roman molt temps immobilitzat o s'utilitza amb excessiva freqüència en desplaçaments curts.

En el primer cas, serà necessari canviar el tub de fuita abans a causa de la humitat acumulada, que causarà una nociva corrosió en el tub de fuita. Alguna cosa semblant succeeix amb els trajectes curts, inferiors a 10 minuts, durant els quals la línia de fuita no s'escalfa bastant com per evaporar tota l'aigua acumulada. La necessitat del canvi de tub de fuita, a més, queda suggerida per una sèrie d'indicadors que tothom pot percebre, entre ells, el so de cops metàl·lics procedents del sòl – un clar indici que les peces s'estan *desoldant i es mouen, un augment injustificat del consum de combustible o un soroll cada vegada major en accelerar.

Què t'ofereix CARWAYS?

El teu cotxe fa soroll al arrencar?

El fum que desprèn el teu tub de fuita és més dens i fosc que de costum? És una senyal! Ha arribat el moment de controlar la fuita del cotxe. A*CARWAYS, els nostres especialistes t'oferiran:

• Un diagnòstic gratuït del teu tub de fuita
• Control de la sonda lambda
• Uns productes adaptats a les teves necessitats si has de canviar el teu tub de fuita

"Un diagnòstic a temps a CARWAYS t'estalviarà molts diners"

Des de fa temps els cotxes inclouen un catalitzador just abans del tub de fuita. És un dels motius pels quals hem d'usar gasolina sense plom.
El motor d'un cotxe produeix molts gasos tòxics i contaminants. La tasca del catalitzador és convertir-los en altres gasos innocus abans que s'emetin a l'atmosfera pel tub de fuita.
De quins gasos es tracta?

Hidrocarburs: Procedeixen de la gasolina que no s'ha cremat totalment al motor de combustió. Són substàncies que poden causar problemes *respiratoris i en alguns casos (hidrocarburs aromàtics com a benzè o *tolueno) *cancerígenes .
Òxids de nitrogen (*NOx): S'originen per la combinació del nitrogen i l'oxigen de l'aire a les altes temperatures a les quals es produeix la combustió. Són causants de problemes mediambientals com el *smog, la pluja àcida o la destrucció de la capa d'ozó.
Monòxid de carboni (*CO): Tothom parla del diòxid de carboni, l'efecte hivernacle i el perillós que és però, en general, la gent s'oblida del monòxid de carboni. És un gas molt perillós perquè s'enllaça al ferro de l'hemoglobina molt més fort que l'oxigen. Els glòbuls vermells no transporten, llavors, l'oxigen de la cèl·lula i produeix asfíxia i, si la quantitat de *CO és elevada o l'exposició perllongada, la mort.

Filtres antipartícules, *FAP
El filtre de partícules és un dispositiu d'ús recent, és obligatori a Europa des de gener del 2010, per poder complir amb les normes Euro V. Aquest dispositiu va connectat al sistema de fuita i està dissenyat per eliminar partícules de sutge dels gasos de fuita en els motors *dièsel.
És un filtre fins ara desconegut per a molts, existeixen diferents formes en el seu funcionament, que varien d'acord al fabricador.

Com funciona?
El filtre de partícules és l'encarregat d'atrapar el sutge i després eliminar-ho, per un procés que es denomina regeneració activa. Durant aquest procés s'aconsegueix a eliminar fins a un 85% del sutge i en algunes circumstàncies gairebé el 100%.

Al contrari d'un catalitzador en el qual els gasos passen a través de canals oberts, el filtre de partícules, fet normalment per processos d'extrusió que utilitzen *cordierita o carbur de silici per obtenir la forma ovalada o rodona, els gasos no passen lliurement a través dels canals, sinó per parets de ceràmica, que són porosos, deixant només les partícules de sutge retingudes als canals. Així només els gasos sense partícules passen a l'exterior.
Com qualsevol filtre que reté les impureses, aquests dispositius també han de netejar-se regularment perquè mantinguin la seva funció.
La manera de fer aquesta regeneració del filtre varia d'acord amb la tecnologia usada pels fabricants d'automòbils.

Avantatges
• El principal avantatge d'aquest sistema és la possibilitat de reduir bastant la quantitat de sutge emès a l'atmosfera.
• Per ser una nova tecnologia, només ara es detecten algunes fallades de funcionament.
• En situacions de filtre bloquejat o parcialment bloquejat es recomana la seva neteja per no danyar el filtre de partícules abans d'hora en el sistema de fuita i també un augment en el consum. Evitant al seu temps una costosa reparació del filtre.

"Quan la passió es converteix en servei" CARWAYS